Šri Krišna
pagal Stephen Knapp
AUKŠČIAUSIOJO SUPRATIMO IR SUVOKIMO
SKIRTUMAI
Kada asmuo laikosi bazinių jogos procesų, jis natūraliai pasiekia paeiliui Brahmano, o tada Paramatmos suvokimą. Žinoma, tai priklauso nuo to, kaip kruopščiai asmuo vykdys procesą. Iš esmės, Brahmano suvokimas apima dvasinės energijos suvokimą už visų kūrybos aspektų, priešingai žemiškam pasauliui. Brahmanas yra pasyvus nedualios Absoliučios Tiesos substancijos aspektas. Tai yra Aukščiausiosios Būtybės suvokimas be jokių Jo potencijų arba savybių. Jei asmuo neina toliau, jis natūraliai padarys išvadą, kad Brahmano suvokimas yra galutinis Absoliuto supratimas ir suvokimas.
Paramatmos suvokimas yra Supersielos įžvelgimas materialiose formose, visose gyvose būtybėse ir net materialiuose elementuose. Paramatma yra dalinė Dievo ekspansija materialiame pasaulyje. Bet tam, kad nueiti toliau ir pasiekti Bhagavano įžvelgimą, asmuo turi pasiekti visiškai dvasinę viziją, be jokių materialių koncepcijų arba sąlygojimo suvokti Aukščiausiojo Viešpaties Bhagavano transedentinę formą, tokį, koks Jis yra. Beformis Aukščiausiojo Asmens aspektas yra Brahmanas. Bet, kada šis Aukščiausiasis Brahmanas yra aprūpintas Jo natūraliomis potencijomis ir savybėmis, tuomet Brahmano aspektas yra transformuojamas į labiau išbaigtą Bhagavano aspektą. Todėl Bhagavanas yra pirminė Absoliučios Tiesos forma su pilnomis savybėmis ir potencijomis, kai Brahmanas yra tik beasmenis, transedentinis kūno spinduliavimas.
Dievas Narajana yra gausi ir potenciali Bhagavano manifestacija, Lakšmi devi, sėkmės Deivės, vyras. O Krišna yra natūraliai mylintis, saldus Bhagavano aspektas, Šrimati Radharani Viešpats ir dvasinės karalystės centras.
KAS YRA ŠRI KRIŠNA?
Vedinėje literatūroje aiškiausiai atskleidžiama Absoliučios Tiesos arba Aukščiausiosios Asmenybės prigimtis ir identitetas. Kaip su daugeliu Vedinių tekstų, jie pradeda atskleisti jo identitetą užuominomis, kurios parodo kaip Absoliutas yra asmuo iš kurio kyla visa kita. Viena tokių nuorodų yra pirmoji ir antroji Vedanta Sutras versijos. Pirmoji versija teigia, kad „Dabar asmuo turėtų kreiptis i Brahmaną“. Tai reiškia, kad dabar, kai jūs įgavote žmogaus kūną, jūs turėtumet naudoti savo intelektą atrasti kas iš tiesų yra dvasinga ir kas yra Absoliuti Tiesa. Tuomet antroji versija prasideda aiškinimu, kas yra Absoliuti Tiesa: „ Jis, iš kurio kyla viskas, yra Absoliutas“. Taigi, kadangi kreipiamasi kaip į „Jį“, visko, kas egzistuoja šaltinis, galutinis kūrybos taškas yra asmuo.
Katha Upanishad (2.2.9) rašo taip: „Kaip su ugnimi- viena pirmapradė liepsna išsiplečia per visą pasaulį kurdama daugiau atskirų liepsnų, panašiai vienintelė Aukščiausioji Siela, kuri gyvena kiekviename dživa (jiva), įeina į kosmosą ir išplečia Save į daugelį replikuotų atvaizdų žinomų kaip pratibimba, arba dživa“. Taigi, iš čia mes turime tolesnį patvirtinimą, kad Dievas egzistuoja už sukurtos visatos.
Taigi, kas yra Būtybė, iš kurios buvo sukurta visa kita? Daugiau informacijos pateikiama gausybėje vedinių šaltinių. Pavyzdžiui, ankstesnioji Rig-veda (1.22.20-21) sako, kad Dievas Višnu yra Aukščiausioji Būtybė, Absoliuti Tiesa, kurio lotoso pėdas visuomet trokšta pamatyti pusdieviai. Jo pats didingas kraštas matomas tik tiems, kurie apdovanoti dvasine rega, pasiekiamas visuomet budriu atsidavimu.
Rig-Veda(1.154.4-5) tęsia: „Jis, kurio trys vietos, kurios užpildytos saldumu ir amžinu džiaugsmu, kuris visiškai vienas palaiko trigubumą, žemę, dangų ir visas gyvąsias būtybes. Ar aš galėčiau pasiekti Jo labai mylimus rūmus, kur žmonės atsidavę Dievams yra laimingi. Nes ten, aukščiausioje Višnaus pakopoje, trykšta medaus šulinys [arba Soma].“
Svetasvatara Upanišad (Svetasvatara Upanishad) turi panašią versiją: „ Nieko nėra aukščiau nei Jis, niekas nėra mažesnis ar platesnis nei Jis. Jis yra vienas Aukščiausioji Būtybė (puruša), kuris sukūrė viską išbaigtai. Jo planetoje Jis yra išsidėstęs kaip tvirtas medis, emanuojantis didelį spinduliavimą.“
Kaip aiškinama Caitanya-caritamrita (Adi. 2.106), Dievas Krišna yra tikrasis pirmapradis Dievas, kitų ekspansijų šaltinis. Visi atskleisti raštai priima Šri Krišną kaip Aukščiausiąjį Dievą. Dar daugiau, (Cc.Adi 2.24-26) sako, kad Dievas Krišna Pats yra viena nedaloma Absoliuti Tiesa ir galutinė realybė. Jis manifestuojasi į tris ypatybes, t.y. Brahmaną, Paramatmą ir Bhagavaną (Aukščiausiąjį Asmenį). Svetasvatara Upanišad (5.4) taip pat aiškina, kad Aukščiausioji Būtybė, Dievas Krišna, yra visų garbintinas; vienas garbintinas Dievas, visos gerovės saugykla, visų gyvių valdovas, gimęs iš įsčių [Savo kaip Krišnos laikais], nes jis yra amžinai esantis visose mylinčiose būtybėse [kaip Supersiela]. Toliau teigiama (3.8) „Aš supratau šią transedentinę Dievo Asmenybę, kuri puikiai šviečia kaip saulė tamsoje. Vien tik Jo vieno suvokimas yra už gimimo ir mirties ciklo. Visiškai nėra kito būdopasiekti Dievo suvokimą“.
Svetasvatara Upanišad (5.6) toliau plėtoja, kad Dievas Krišna yra aukščiausias iš visų dievų. „ Jis yra labiausiai ezoteriškas aspektas paslėptas Upanišadose, kurios formuoja Vedų esmę. Brahma Jį žino kaip savęs šaltinį, taip pat ir Vedų. Dievai, kaip Šiva, ir senovės aiškiaregiai, kaip suvokęs Jį Vamadeva riši, tapo susieti tarnavime Jam, ir todėl jie natūraliai tapo nemirtingi.“ O (6.1) tęsia: „ Pasirinkime galutinį poilsį Jame, kuris yra Transedentinis ir vienintelis garbintinas Dievas visoje visatoje, kuris yra Aukščiausioji Dievybė tarp visų dievybių, Aukščiausias visų valdovų Valdovas- Jame, leiskime sau Jį žinoti kaip Aukščiausią Dievybę“.
Gopala Tapani Upanišad, kuri yra apie Gopalą arba Krišną, šiuo požiūriu yra gana aiški ir, žinoma, turi galybę Absoliučios Tiesos ir Dievo Krišnos prigimties paaiškinimo versijų. Keletas tokių versijų įtraukia:“ Brahma su pilnu sąmoningumu empatiškai pasakė: „Šri Krišna yra Aukščiausioji Būtybė.(1.3) Tas, kuris medituoja į Šri Krišną, tarnauja jam su tyru atsidavimu ir [paverčia Jo transedentinius jausmus džiaugsmingais įtraukdamas į tai savo dvasinius jausmus] teikdamas Jam paslaugas- visi jų tampa nemirtingais ir pasiekia summum bonum, arba gyvenimo tobulumą. (1.10) Šri Krišna yra tokia Aukščiausioji Dievybė, kuri yra Aukščiausioji Amžinoji Realybė tarp visų kitų juslinių būtybių ir sąmonės Fontanas-šaltinis visiems sąmoningoms būtybėms. Jis yra vienintelė realybė be antrosios, bet kaip Supersiela gyvendamas visų gyvių širdies olose Jis apdovanoja juos atitinkamai pagal gyvenimo poelgius. Intuityvios išminties žmonės, kurie Jam tarnauja su mylinčiu atsidavimu, būtinai pasieks aukščiausią gyvenimo tobulumą. Tuo pačiu tie, kurie to nedarys, niekada negaus šios aukščiausios gyvenimo palaimos. Jis yra efektyvi visatos kūrybos priežastis, o taip pat superketinanti jėga dživa sielų išstūmimui. Todėl, nors Jis yra ir besimėgaujantis, ir visokių pasiaukojimų Dievas, Jis yra visuomet atmarama, savim patenkintas.“ (2.17)
Taigi, reziumuojant, kaip tai yra paaiškinta įvairiuose Vediniuose tekstuose, Dievas Krišna yra Aukščiausia Dieviškoji Asmenybė. Kitais žodžiais tariant, kaip sakoma Sanskrite- krsnas tu bhagavan svayam (Srimad-Bhagavatam 1.3.28)- Krišna yra visų kitų Dievo formų inkarnacijų šaltinis. Jis yra galutinė visų Tiesos ir filosofijos klausimų pabaiga, Vedantos tikslas ir galutinis rezultatas. Jis yra visus- žavinti asmenybė ir visų malonumų, kurių mes visuomet trokštame, šaltinis. Jis yra kilmė, iš kurios manifestuojasi visa kita. Jis yra beribis visos jėgos, turto, šlovės, grožio, išminties ir pasiaukojimo šaltinis. Todėl, nėra nieko didingesnio nei Jis. Kadangi Krišna yra visų gyvųjų būtybių šaltinis, Jis taip pat laikoma Aukščiausiuoju Tėvu ir visų pasaulių šaltiniu. Jis vaizduojamas mėlynos arba juodos kompleksijos. Tai simbolizuoja absoliutą, tyrą sąmonę, kuri taip pat yra besąlygiška meilė. Krišna yra meilės įsikūnijimas. Jis taip pat sat-chit-ananda vigraha, kas reiškia amžinų žinių ir palaimos forma.
Priežastis, kodėl Dievas vadinamas Krišna, yra paaiškinta knygoje, žinomoje kaip Sri Caitanya Upanišad, kuri susijusi su Atharva-veda. 12-oje eilutėje aiškinama: „Šie trys Aukščiausiojo Viešpaties vardai (Hari, Krišna ir Rama) gali būti paaiškinti taip: (1) Hari reiškia ‚Jis, kuris atriša [harati] gyvųjų esybių materialių troškimų mazgą‘; (2) Krišna dalinasi į du skiemenis-‚Kriš‘ ir ‚na‘. ‚Kriš‘ reiškia ‚Jis, kuris traukia gyvųjų esybių protus‘, o ‚na‘ reiškia ‚aukščiausias transedentinis malonumas‘. Sujungus šiuos du skiemenis gauname vardą Krišna; (3) Rama reiški ‚Jis, kuris žavi visas gyvąsias esybes‘ , o taip pat reiškia ‚Jis, kuris pilnas transedentinio malonumo‘. Maha mantra susideda iš šių Aukščiausiojo Dievo vardų kartojimo“. Tokiu būdu Krišnos vardai simbolizuoja Jo charakterį ir savybes, kurios, šiuo atveju, reiškia didžiausią ir visus traukiantį transedentinį malonumą.
Taigi, mums tęsiant Šri Krišnos identiteto Vedų literatūroje tyrimą, ypač Bhagavad-gita, Šrimad-Bhagavatam, Višnu Purana, Brahma-samhita ir kt., mes randame, kad joje pilna Dievo Krišnos, kaip Aukščiausiosios Būtybės, aprašymų. Jie tikrai gali padėti mums suprasti Dievo prigimtį nepaisant religijos, kuriai mes save priskiriame. Taigi, leiskime sau daugiau sužinoti apie Dievą iš šių aprašymų.
Brihadaranyaka Upanišad sako, purnam idam purnat purnam udacyate: „Nors jis plečiasi daugybe būdų, Jis išlaiko savo originalią asmenybę. Jo pirminis dvasinis kūnas lieka toks, koks yra.“ Iš čia mes galime suprasti, kad Dievas gali plėsti savo energijas daugybe būdų, bet tai nepaveikia ir nesumažina jo potencijos.
Šri Išopanišad esanti invokacijos mantra sako kažką panašaus:
Om purnam adah purnam idam
purnat purnam udachyate
purnasya purnam adaya
purnam evavashishyate
Tai reiškia, iš esmės, kad Aukščiausioji Asmenybė yra išbaigta ir tobula, ir kas bebūtų iš Jo energijos išplėsta taip pat yra išbaigta ir jokiu būdu neatima iš Jo potencijų. Jis lieka toks, koks yra- išbaigta visuma ir visiškas balansas.
Svetasvatara Upanišad (6.6) taip pat teigia: „Aukščiausioji Dieviškoji Asmenybė, pirmapradis asmuo, turi įvairių energijų. Jis yra materialios kūrybos kilmė ir vien tik Jo pagalba viskas keičiasi. Jis religijų gynėjas ir nuodėmingos veiklos naikintojas. Jis visos gausos valdovas.“ Ši eilutė išskiria, kad tik Dievo multipotencijos dėka pasaulis tebesikeičia ir yra palaikomas. Jis taip pat gina religiją, kuri nebūtų sukurta jei Jis būtų beasmenis arba beformis. Tik tai logiška, kadangi tam, kad prižiūrėti, ginti ar palaikyti viską reikia asmens.
Katha Upanišadoje (2.2.13) yra svarbi eilutė: nityo nityanam chetanas chetananam eko bahunam yo vidadhati kaman: “ Jis yra aukščiausias amžinai sąmoningas asmuo, kuris palaiko visas gyvąsias būtybes“. Taigi, ši Aukščiausioji Asmenybė yra Absoliuti Tiesa, kaip patvirtinta Caitanya-caritamrita (Adi.7.111): „Tiesioginiu supratimu Absoliuti Tiesa yra Aukščiausioji Dieviškoji Asmenybė, kuris turi visą dvasinę gausą. Niekas negali būti lygus arba didesnis jei Jis.“
The Svetasvatara Upanishad (4.7-8) rašo, kad „ Aukščiausiasis Dievas yra Jis, į kurį kreipiamasi Rig-vedos mantromis, kuris gyvena aukščiausiame, amžiname danguje ir kuris pakylėja Savo šventuosius garbintojus dalintis ta pačia vieta. Tas, kuris išsiugdė tyrą meilę Jam ir suvokė Jo unikalumą, vertina Jo didybę ir yra išlaisvintas nuo skausmo. Ką dar gero gali dovanoti Rig mantros tam, kuris žino Auščiausiąjį Dievą? Visi, kad žino Jį pasiekia aukščiausią paskirties vietą.“
Tai toliau plėtojama Katha Upanišad (2.3.8-9), kur sakoma: „ Už Brahmadžjoti (Brahmajyoti) (nirguna arba beformis monisto Brahmanas) yra Didysis Puruša, t.y. Purušamota (Purushamotta) Dievas, kuris yra visa-persmelkiantis (kaip Brahmadžjoti) ir be jokiu empirinių atributų, bet turinti sat-čit-ananda- transedentinį įsikūnijimą. Tas, kuris suvokia šį Purušotama-tatvą (Purushamottama-tattva) galų gale yra išlaisvintas. Gaudamas dvasinį kūną jis atsimoka amžina tarnyste Purušamotai (Aukščiausiajai Būtybei). Transedentinis Dieviškasis Asmuo yra už okultinio žvilgsnio sferos. Bet Jis gali būti suvoktas per tyrą, vaiskų protą asimiliuotą intuityvia išmintimi gimusia iš tyrų, atsidavusių praktikų pačioje asmens dosnioje širdies šerdyje- tie, kurie iš tiesų turi tokią viziją, įgijo galutinę palaimą.“
Papildomos nuorodos toliau aprašo, kad Dievas Krišna egzistuoja už beasmenio Brahmano. Svetasvatara Upanišad (6.7-8) sako, kad „Aukščiausias Dievas yra visų kitų kontroliuotojų kontroliuotojas ir Jis yra didingiausias tarp visų įvairialypių planetinių vadovų. Jis kontroliuoja visus. Visos esybės yra tik Aukščiausiojo Dievo apdovanotos tam tikromis galiomis, jos pačios nėra aukščiausios. Jis yra garbinamas visų pusdievių ir yra aukščiausias direktorius visiems direktoriams. Todėl, Jis yra transedentinis visiems materialiems lyderiams ir kontroliuotojams ir yra visų garbinamas. Nėra didingesnio nei Jis, ir jis aukščiausia priežastis visoms priežastims. Jis neturi tokios kūniškos formos kaip gyvosios būtybės. Nėra jokio skirtumo tarp Jo kūno ir Jo sielos. Jis yra absoliutas [tyra sąmonė]. Visi Jo jausmai yra transedentiniai. Bet kuris Jo jausmas gali atlikti bet kurio kito jausmo veiksmą. Tokiu būdu niekas nėra didingesnis nei Jis arba lygus Jam. Jo potencijos yra įvairios ir todėl veiksmas yra automatiškai atliktas kaip natūrali seka.“
Čandogja Upanišad (Chandogya Upanishad) (3.17.6-7) toliau tęsia pasakojant, kodėl reikia tapti sąmoningu ir susifokusavusiu ties Aukščiausiąja Būtybe Šri Krišna. „Ghora Angihasa riši patarė savo mokiniui, kad jis turėtų invokuoti Bhagavaną Šri Krišną, Devakidevi [devakiputra] Sūnų, kartodamas šią triadą taip, lyg mirtis sėdėtų jam ant peties: „Tavo menas yra Nesunaikinamas, Tavo menas yra Nesikeičiantis, Tavo menas yra tas Substratas, kuriame gyvena visa Visata.““ Kultivuodamas tai jis [mokinys] tapo laisvas nuo aistrų. Šiame taške yra dar dvi papildomos Rig eilutės:
„Šviesa (Malonė), kuri ateina iš pirmapradžio Fontano-Šaltinio išsklaido iliuzijos tamsą, kaip ryto saulė išsklaido nakties tamsą. [Tai taip pat randama Rig-vedoje 8.6.30] Pirmapradis Fontanas-Šaltinis iš Kurio ateina šviesa (Malonė), kuri išsklaido tamsą, t.y. sielos iliuziją, kaip ryto saulė išsklaido nakties tamsą ir šviečia tolyn už visatos. Kai mes suprantame Šį Spinduliuojantį Aukščiausiąjį Purušą (Aukščiausiąjį Asmenį) gyvenantį Transedencijos pasaulyje (sarva loka urddham svah Bhagavat Lokam paripashantah) ir per tyrą atsidavimą mes pasiekiame Jį, labiausiai Spinduliuojantį Tą, Kuris yra visų dievų Dievas. Ekstatiniame džiaugsme mes skelbiame ‚Tikrai, mes pasiekėme Jį. Tikrai, mes pasiekėme gyvenimo summum bonum- taip, paskutinę gyvenimo palaimą‘“. [Taip pat tai galime rasti Rig-Vedoje 1.50.10]
Mahabharatoje taip pat aiškina, kodėl Krišna yra Vienatinė Aukštesnioji Būtybė. Joje, kai senelis Bišma Kurukšetros mūšio lauke prieš paliekant šį pasaulį davė Karaliui Judhištirai paskutinį patarimą, Karalius Judhištira paklausė: „ Kas yra Vienatinis Dievas šiame pasaulyje? Vienintelis objektas, kuriame norime prisiglausti? Kurį garbinant galime gauti viską, ko trokštame? Kuri yra Vienintelė Religija, kuri pati geriausia Religija? Kokia yra mantra, kurią kartojant žmogus tampa laisvas nuo gimties saitų?“
Atsakydamas į tai didysis Bišma tarė: „ Krišna yra Visatos Dievas.. Jis yra Dievų Dievas. Jis yra aukščiausias iš visų būtybių. Medituodamas į Jį ir daug Jo vardų žmogus gali peržengti visą sielvartą. Aukščiausia visų religijų yra Krišna. Jis yra aukščiausioji energija. Jis yra aukščiausia bausmė ir atgaila. Jis yra aukščiausias prieglobstis. Jis yra švenčiausias iš švenčiausių. Jis yra visos kūrinijos pradžia ir visos kūrinijos pabaiga. Krišna yra amžinasis Brahmanas. Atsiduok Jam ir būsi su Juo viena: su Krišna praeities, dabarties ir ateities Viešpačiu: Aukščiausiąją Siela.“ (Iš Mahabharata, versta Kamala Subramaniam, Bharatiya, Vidya Bhava, Bombėjus, 1982, psl. 721-2)
Bhagavad-gitoje (10.12-13) Ardžuna taip pat aiškina, kad Deivas Krišna yra Aukščiausiasis Brahmanas, paskutinė, aukščiausia buveinė ir išgrynintojas, Absoliuti Tiesa ir amžinasis dieviškasis asmuo. Jis yra pirminis Dievas, transedencialus ir pirmapradis, negimusysis ir visa persmelkiantis grožis. Tai skelbia visi didieji išminčiai, tokie kaip Narada, Asita, Devala ir Vyasa.
Jis toliau tęsia sakydamas, kad Krišna yra pirmapradis Asmuo, Dievybė. Jsi yra vienintelis manifestuoto materialaus pasaulio prieglobstis. Jis žino viską ir yra viskas kas žinoma. Jis aukščiau materialių režimų. Beribėje formoje, Jis persmelkia visą kosminę manifestaciją.(Bg. 11.43) Krišna yra išbaigtosios kosminės manifestacijos tėvas, garbintinas vadas ir dvasinis mokytojas. Niekas nėra nei Jam lygus, nei kas nors gali būti viena su Juo. Jis yra neišmatuojamas. (Bg. 11.43)
Kadangi šios knygos Pirmasis Skyrius jau atskleidė pranašesnę apreiškiamąją Srimad-Bhagavatam prigimtį, nušviečiant Dievo Krišnos charakterį ir savybes, natūraliai mes rankiosim eilutes joje siekiant aiškesnio kas yra Dievas Krišna supratimo. Kodėl taip reikia? Todėl, kad kiti raštai gali taip pat aprašyti Dievo prigimtį, arba net diskutuoti apie Dievo Krišnos veiklą, bet daryti tai, pavadinkime, su žurnalistiniu požiūriu- paprastai ir nešališkai nurodant faktus. O Srimad- Bhagavatam aprašo Dievo Krišnos veiklą ir savybes iš dalyvio perspektyvos. Todėl, nektaras, kuris gali atsirasti tik iš gilaus bendražygio arba atsidavusiojo dalyvavimo perduodamas šių eilučių vibracijose. Vis dėlto, imlumas šiam nektarui priklauso nuo dviejų dalykų: pirmasis yra gavėjo savybės ir kiek asmuo yra šioms aukštoms mintims ir vibracijoms atviras ir ištikimas; antrasis- ar Bhagavatam žinioje esančios ekstazės yra iškreiptos arba sugadintos dėl neteisingos netikinčiųjų arba spekuliatorių, kurie netinkamai rašo arba perduoda žinią, interpretacijos.
Tai kaip teisingai prijungta prie namo elektros lempa. Tik kai lempa yra tinkamai prijungta ir gerai veikia bus šviesa. Panašiai, jei kalbėtojas ir Bhagavatam informacijos gavėjas yra tinkamai prijungti ir tyros sąmonės, žinios švara bus manifestuota.
Taigi, gilinantis i Srimad- Bhagavatam, mes randame, kad jau pirmojoje eilutėje apibūdinama Dievo Krišnos vieta. „ O mano Dieve, Šri Krišna, Vasudevos sūnau, O visa persmelkianti Dieviškoji Asmenybe, aš pagarbiai lenkiuosi Tau. Aš medituoju į Dievą Šri Krišną, nes jis Absoliuti Tiesa ir pirmapradė visų kūrybos priežasčių priežastis, manifestuotų visatų palaikymas ir sunaikinimas. Jis yra tiesiogiai ir netiesiogiai sąmoningas visoms manifestacijoms, ir Jis yra nepriklausomas, nes po Jo nėra kitos priežasties. Jis yra vienintelis, kuris pirmasis perteikė Vedines žinias į pirmojo gyvojo žmogaus Brahmadži (Brahmaji) širdį. Jis panardina į iliuziją net didžiuosius išminčius ir pusdievius... Tik dėl Jo materialios visatos, laikinai manifestuotos trijų prigimties režimų reakcijų, faktiškai atsiranda, nors ir netikros. Todėl aš medituoju į Jį, Dievą Šri Krišną, kuris amžinai egzistuoja transedentinėje karalystėje, kuri yra visada laisva nuo iliuzinių materialaus pasaulio vaizdavimų. Aš medituoju į Jį, nes Jis yra Absoliuti Tiesa.“
Vėliau, kai Uddhava aplanko Vrindavaną, jis kalba su Nanda Maharadža ir aiškina panašiu būdu: „ Niekas, galima pasakyti, negali egzistuoti be Dievo Akjuta- niekas išgirsta ar pamatyta praeityje, dabartyje ar ateityje, niekas kas juda ar nejuda, didelis ar mažas. Iš tiesų Jis yra viskas, nes Jis- Aukščiausioji Siela.“
Tai buvo keletas Vedinių tekstų eilučių, kurios paaiškina Aukščiausiosios Būtybės poziciją, bet ką apie tai sako Dievas Krišna?
KĄ APIE SAVE SAKO PATS ŠRI KRIŠNA?
Jei mes tikimės suprasti Dievą, kas geriau gali papasakoti apie Jo savybes ir charakteristikas nei Jis pats? Taigi Bhaggava-gitoje Krišna duoda Save-apreiškiančią tiesą apie Savo poziciją paaiškinimuose Ardžunai. Yra daug eilučių šia tema, kurių sekančios yra tik keletas: „Ir kai tu sužinosi tiesą, tada tu žinosi, kad visos gyvos būtybės yra manęs dalis- jie yra Manyje ir Mano. (4.35) Išminčiai , žinodami mane kaip visų aukų ir askezių paskutinį tikslą , Aukščiausiąjį visų planetų ir pusdievių Dievą, o taip pat geradarį ir gero linkintį visoms gyvosioms esybėms, pasiekia ramybę nuo materialių vargų kančių. (5.29) Iš visko, kas yra materialu ir visko, kas yra dvasinga šiame pasaulyje ,tiksliai žinok, kad Aš esu ir kilmė, ir išformavimas. (7.6) Tai Aš, kas yra ritualas, Aš pasiaukojimas, Aš auka protėviams, gydančioji žolelė, transedentinė giesmė... Aš esu visatos tėvas, motina, palaikymas ir prosenelis. Aš esu žinių objektas, išgrynintojasir skiemuo OM. Taip pat Aš esu Rig, Sama ir Jadžur Veda (Yajur Vedas). Aš esu tikslas, išlaikytojas, mokytojas, liudytojas, buveinė, prieglobstis ir brangiausias draugas. Aš esu kūryba ir naikinimas, visko pagrindas, poilsio vieta ir amžinoji sėkla.“ (9.16-18)
„Aš esu materialaus pasaulio šaltinis. Viskas sklinda iš manęs. Išmintingieji, kurie tobulai žino tai, užsiima atsidavusiu tarnavimu Man ir garbina Mane visa jų širdimi.“ (Bg. 10:8)
Aš esu užvaldanti mirtis ir Aš esu dalykų, kurie dar tik bus, generatorius. Tarp moterų Aš esu šlovė, turtai, kalba, atmintis, inteligencija, ištikimybė ir kantrybė.(Bg. 10.34) Todėl Aš esu transedentinis, už klaidingumo ir neklaidingumo, ir todėl, kad Aš esu didingiausias, esu švenčiamas ir pasaulyje, ir Vedose kaip Aukščiausioji Asmenybė.“(Bg. 15.18)
Gilinantis toliau į Srimad-Bhagavatan, Dievas Krišna specifiškai aiškina, kad prieš, per ir po visatos sukūrimo, visuomet egzistuoja Jis pats.
„Brahma yra Aš, Dieviškoji Asmenybė, kuris egzistavo prieš kūrybą, kai nebuvo nieko, tik Aš. Nebuvo nė materialios prigimties, šios kūrybos priežasties. Tai, kad tu dabar matai, taip pat Aš, Dieviškoji Asmenybė, ir po naikinimo, tai kas liks taip pat būsiu Aš, Aukščiausiasi Dievas.“ (Bhag. 2.9.33)
“Auksas yra tiktai auksas prieš paverčiant jį aukso produktais, auksas lieka tiktai auksas po produkto sunaikinimo, ir tiktai auksas yra esminė realybė kuomet jis būna utilizuojamas visokiom paskirtim. Panašiai Aš tiktai Aš egzistuoju prieš šios visatos kūrybą, po jos sunaikinimo ir per jos palaikymą.“ (Bhag. 11.28.19)
„Prieš kosminės manifestacijos kūrybą, Aš vienintelis egzistavau su specifinėmis dvasinėmis potencijomis. Sąmoningumas buvo tada nemanifestuotas, taip kaip asmens sąmoningumas yra nemanifestuotas miego metu. Aš esu neribotos potencijos rezervuaras, o todėl Aš esu žinomas kaip beribis arba visa persmelkiantis. Iš mano materialios energijos Manyje atsirado kosminė manifestacija, ir šioje visatos manifestacijoje atsirado vadovaujanti būtybė Dievas Brahma, kuris yra jūsų šaltinis ir yra negimęs iš materialios motinos.“ (Bhag. 6.4.47-48)
“Kvailiai pajuokia Mane kai Aš nusileidžiu į žmogiškąjį kūną. Jie nežino Mano transedentinės prigimties ir Mano aukščiausios valdžios viskam, kas yra“. (Bg. 9.11)
“Neinteligentiški žmonės, kurie nežino Manęs, galvoja, kad Aš prisiimu šią formą ir asmenybę. Dėl jų menkų žinių jie nežino Mano aukštesnės prigimties, kuri yra nesikeičianti ir aukščiausia. Aš niekada nesimanifestavau į kvailį arba neinteligentišką. Jiems aš amžiams paslėptas Mano amžinąja kūrybine potencija [joga-maja], ir taip apgautasis pasaulis Manęs, negimusio ir neklystančio, nežino. O Ardžuna, kaip Aukščiausia Dieviškoji Asmenybė, Aš žinau viską, kas nutiko praeityje, viską, kas vyksta, ir viską, kas dar nutiks. Aš tai pat žinau visas gyvąsias esybes, bet niekas nežino manęs.“ (Bg. 7.24-26)
Dievas Krišna taip pat aiškina, kad jis yra kiekvienos gyvosios būtybės Supersiela, kuri egzistuoja tik dėka Jo. Jis taip pat konstatuoja, kad Jis yra dvasinio garso, kuris gali būti giedamas, vibracijos, taip pat Dievybių, kurias mes galime matyti, formos. „ Visos gyvosios būtybės, judančios ir nejudančios, yra Mano ekspansijos ir yra atskirai nuo Manęs. Aš esu Gyvųjų būtybių, kurie yra todėl, kad juos manifestavau, Supersiela. Aš esu transedentinių vibracijų, tokių kaip omakara ir Hare Krišna Hare Rama, forma, ir Aš esu Aukščiausioji Absoliuti Tiesa. Šios dvi Mano formos- būtent transedentinis garsas ir amžinoji palaiminga dvasinė Dievybės forma, yra Mano amžinosios formos. Jos nėra materialios.“ (Bhag. 6.16.51)
„Mano brangusis Uddhava, Aš esu priežastis, gynėjas ir visų mistinių tobulumų, jogos sistemos, analitinio mąstymo, tyros veiklos ir išsimokslinusių Vedų mokytojų bendruomenės Viešpats. Taip kaip toks pat materialus elementas egzistuoja ir materialaus kūno viduje ir išorėje, panašiai Aš negaliu būti uždengtas niekuo kitu. Aš egzistuoju visame kaip SuperSiela ir visko išorėje kaip Mano visa-persmelkianti ypatybė“. (Bhag. 11.15.35-.36)
Dievas Krišna tęsia aiškindamas kaip Jis yra įvairių žmonių suvokiamas įvairiais būdais. „Kada yra materialių režimų agitacija ir sąveika, tada gyvosios būtybės Mane apibūdina įvairiais būdais, tokiais kaip visagalis laikas, savasis Aš, Vedinės žinios, visata, pačio asmens prigimtis, religinės ceremonijos ir kt.“ (Bhag. 11.10.34)
Vis dėlto, kada asmuo pasiekia Aukščiausiojo viziją Savirealizacijos procese, kuris pakelia jį ar ją virs materialių režimų įtakos, patirtis yra viena ir ta pati. Tada nebėra daugiau sumaišties dėl to, kas yra ir kas nėra aukščiausias dvasinės realizacijos lygmuo.
Išvadai Krišna aiškina „ Žinok, kad visi gausūs, gražūs ir šlovingi kūriniai trykšta iš Mano didybės kibirkšties. Tačiau, Ardžuna, kokia yra šio detalaus žinojimo būtinybė? Su vieninteliu Savo paties fragmentu aš persmelkiu ir palaikau visą šią visatą.“ (Bg. 10.41-42)
Saunus blog
AtsakytiPanaikinti