2011 m. vasario 15 d., antradienis

Lakšmi, Turto Deivė

Lakšmi, Turto Deivė

Pagal Stephen Knapp


            Deivė Lakšmi yra Dievo Višnaus žmona ir šakti. Lakšmi, arba Šri, ypač kada ji žinoma kaip grožio deivė (nors kartais laikoma skirtingomis esybėmis), yra sėkmės, turto, jėgos ir meilumo Deivė. Turto ne tik pinigine prasme, bet taip pat ir aukštesnėmis vertybėmis ir gyvenimo savybėmis. Proto galia ir intelektas taip pat reikalingi, jei asmuo nori būti tikrai turtingas, kas įtraukia ir dvasinius turtus. Tai yra prielaidos dvasinių žinių siekimui. Todėl Lakšmi yra garbinama antroje trijų dienų Navaratri šventės dalyje prieš pagerbiant Sarasvati, ką paaiškinsime vėliau.

            Kaip Dievo Višnaus žmona, ji atsiranda kada ir Jis visuose jo pasirodymuose, tokiuose kaip Vamana, Parašurama, Rama ar Krišna. Kiekviename jų ji atatinkamai pasirodė kaip Padma arba Kamala, Dharani, Sita ir Rukmini. Jie yra neišskiriami.

            Lakšmi matoma, kaip išskirtinio grožio, stovinti ant lotoso, keturiomis rankomis, dvejose iš kurių ji laiko lotoso žiedus, o žemesne dešiniąja laimina sėkme ir žemesne kairiąja laiko statmeną mudrą, arba palaiminimo pozą. Lotosai, kuriuos ji laiko savo rankose simbolizuoja, kad Savęs suvokimas yra aukščiausias gyvenimo tikslas. Taip pat jie rodo įvairius pasaulius ir gyvąsias būtybes skirtingose vystymosi arba evoliucijos stadijose. Kartais vienoje rankoje ji gali laikyti pasodintą kokosą, kuris yra kita Lakšmi apraiška. Vis dėlto, kada ji yra Dievo Višnaus kompanijoje, ji gali būti matoma dvejomis arba keturiomis rankomis. Jos keturios rankos simbolizuoja keturis pagrindinius žmogiškosios egzistencijos palaiminimus, o tai būtų dharma (teisingumo ir pareigos poelgiai), artha (turtas), kama (jausminiai malonumai) ir mokša (galutinis išsilaisvinimas). Ji visuomet nešioja lotosų girliandą ir dažnai matoma su drambliais šalia jos, siūlančiais tokius daiktus kaip girliandas arba pilančius ant jos vandenį, kurie savo laiku gali būti parodyti, kaip dangiškosios mergelės. Jos kompleksija dažnai yra tamsi, balta, rožinė arba auksinė geltona. Kada jos kompleksija yra tamsi, ji rodo savo ryšį su Dievu Višnu. Kada ji matoma kaip auksinė geltona, ji save rodo kaip visos sėkmės ir turto šaltinis. Kada ji balta, ji matoma aukščiausiame gamtos režime, iš kurio ištryško visata. Kada matoma rožinė, ji rodo savo gailestingumo ir užuojautos visiems padarams nuotaiką, nes ji taip pat visų būtybių motina.

            Kartais galite ją matyti savo pačios šventykloje, ne Višnaus kompanijoje. Tokiu atveju ji sėdi ant lotoso sosto keturiomis rankomis laikanti padmą (lotosą), šankhą (kriauklės lukštą), amritakalašą (nektaro puodynę) i bilvos vaisių. Nektaro puodynė rodo nemirtingumo palaimą. Vaisius, kurį ji laiko, simbolizuoja mūsų darbų ir veiksmų vaisius, kurie ateina po jos palaiminimo. Kai šis vaisius yra kokosas, tai rodo, kad ji yra trijų kūrybos lygių šaltinis- brutto, subtilaus ir nepastebimo. Jei tai granatas, tai reiškia, kad visas pasaulis yra jos įtakoje, nors ji anapus jo. Jei tai bilvos vaisius, kuris sveikas, bet ne visiškai apetitiškas, tai reiškia mokša palaiminimą, išsilaisvinimą.

            Kada ji vaizduojama aštuoniomis rankomis, ji taip pat laiko lanką, strėlę, macą (vėzdą) ir diską. Tačiau, tai iš tiesų yra Durgos kaip Mahalakšmi aspektas.

      Nėra labai daug šventyklų, kurios išskirtinai skirtos Deivei Lakšmi. Jai dažniausiai vieta skiriama šalia Dievo Višnaus, arba maža šventyklėlė vienoje iš šventyklų. Tačiau, keliose retose šventyklose, dedikuotose tiktai Lakšmi, galite ją pamatyti centriniame soste ir jos aštuonių rankų, po keturias kiekvienoje pusėje, aspektą arba ekspansiją. Šie aspektai turi skirtingas rankų laikymo kombinacijas, laikančias įvairius daiktus, simbolizuojančius skirtingas galias. Populiariausias iš jų yra Gadžalakšmi (GajaLaksmi), vaizduojama keturiomis rankomis ant aštuonlapio lotoso. Šis jos aspektas yra dažniausiai matomas ir virš namų bei šventyklų durų. Kada ji matoma su dviem rankomis, ji žinomas kaip Samanjalakšmi (SamanyaLaksmi) ir Indralakšmi (IndraLaksmi).

Kiti Lakšmi vardai apima Hira (brangakmenis), Indira (galingoji), Džaladhi-dža (Jaladhi-ja) )(gimusi vandenyne) ir Lokamata (pasaulio motina). Tačiau, ji taip pat vadinama Čančala (Chanchala), kas reiškia nepastovi ir neužsibūnanti vienoje vietoje per ilgai. Tai rodo, kad sėkmė ir turtas dažnai nebūna su kažkuo labai ilgai. Tik rodant didžiausią pagarbą Lakšmei, ji pasilieka asmens namuose. Tai apima ne tik jos garbinimą, bet taip pat rūpinimąsi tuo, kad ji lengvai neišeitų leidžiant pinigus nereikalingiems daiktams ar objektams.

Kai kuriose jos aprašymuose, ji vaizduojama jojanti ant pelėdos, kas Sanskrite yra uluka, kitas Indros, dangaus karaliaus, vardas. Taip ji joja ant dievų karaliaus, materialaus turto savininko ir galios, kurios šiame pasaulyje norėtų kiekvienas gyvasis,  kas vis dar nėra dvasinis pasaulis, savininko.

Pirmoje savo inkarnacijoje Lakšmi buvo išminčiaus Bhrigu ir jo žmonos Khjati (Khyati) dukra. Ji vėliau gimė iš pieno vandenyno, kai jis buvo plakamas bendromis Devų (pusdievių) ir Asurų (demonų) pastangomis. Tai galima perskaityti Bhagavata Purana aštuntame posme, Šeštame, Septintame ir Aštuntame skyriuje. Sutrumpinant, demonai ir pusdieviai tarpusavy kovojo. Dėl to, kad pusdieviai įžeidė ir buvo išminčiaus Durvasa Muni  prakeikti, jie pralaimėjo demonams ir prarado savo dangiškąją karalystę. Taigi, pusdieviai kreipėsi į Dievą Brahmą, kad paaiškinti situaciją. Jie visi pasisuko ir nuėjo melstis Dievui Višnu, kuris jų pamalonintas, patarė jiems, ką turėtų padaryti. Laikydamiesi šių instrukcijų, pusdieviai su demonais sudarė taikos sutartį, kad galėtų dirbti drauge ir suplakti pieno vandenyną, iš kurio susidarytų nemirtingumo nektaras, kurio jie visi, žinoma, norėjo. Daug kitų dalykų atsirado iš šio plakimo, įskaitant ir galingus nuodus, kurios prarijo Dievas Šiva. Tarp visų šių dalykų buvo ir Lakšmi, sėkmės deivė. Ji buvo pagarbinta didžiųjų išminčių ir pusdievių, tačiau nerado nė vieno, kas galėtų būti jos vyru, taigi, ji išsirinko Dievą Višnų, kuris jai davė nuolatinę buvimo vietą.

ĮVAIRIŲ DEIVĖS LAKŠMI FORMŲ GARBINIMO NAUDA

Šiame pasaulyje, svarbiausias ir reikalingiausias vyrui, moteriai ar vaikui palaiminimas yra Maha Lakšmi katakšam, arba Šri Maha Lakšmi, mūsų numylėtosios Dieviškosios Motinos, labiausiai mylinti malonė. Šri Vara Lakšmi garbinimas Vara Lakšmi Vratam dieną (Liepos 31)  dovanoja gerą sveikatą, žinias, gerą atsirinkimą, šeimos gerovę, garbingas pozicijas, šlovę, prestižą ir turtą. Vara Lakšmi Vratam papildymui, nuo Rugpjūčio šeštos dienos keturi antradieniai yra žinomi kaip Šravana Manglavaras ir yra labai galingos dienos Gauri Devi, Dieviškosios Motinos ir Dievo Šivos žmonos, garbinimui. Šioje Šravana Masa, keturi Penktadieniai yra svarbiausi Šri Maha Lakšmi garbinimui. Deivė Šri Maha Lakšmi yra Aišvarja Pradajaini (Aishwarya Pradayini), visokio tikrojo turto, finansinio, dvasinio ar emocinio, dovanotoja.

Tie, kurie siekia gausaus žemės ūkio augalų derliaus, turėtų garbinti Šri Dhanja Lakšmi (Sri Dhanya Lakshmi). Tuo pačiu būdu, asmuo turėtų garbinti Šri Dhairja Lakšmi (Sri Dhairya Lakshmi) tam, kad įgyti drąsos ir meistriškos iškalbos; Šri Gadža Lakšmi (Sri Gaja Lakshmi) tam, kad įgyti buvimo mėgstamu visų žmonių, gerbiamo visuomenės ir šlovės savybes; Šri Santana Lakšmi (Sri Santana Lakshmi) tam, kad užtikrinti vaikų pozityvų augimą ir gerovę; Šri Vidžaja Lakšmi (Sri Vijaya Lakshmi) tam, kad įgyti pergalę visose užmačiose; Šri Vidja Lakšmi (Sri Vidya Lakshmi) tam, kad įgyti sėkmę studijuojant ar mokantis ir Šri Maha Lakšmi tam, kad įgyti visų tipų turtą, gerą sveikatą, švytėjimą ir visų aštuonių Lakšmių malonę.

  Šri Lalitambika Šakti Pitham (Sri Lalitambika Pitham) yra galingiausias ir palankiausias Deivės Šri Lalitambikos dvaras. Šis Pitham yra unikaliai galinga šventykla, kuri buvo pastatyta Penusila Kšetroje. Šri Lalitambika yra trijų pagrindinių Dieviškosios Motinos, energijų, žinomų kaip Šri Maha Lakšmi, Šri Maha Sarasvati ir Šri Maha Šakti, įkūnijimas. Švenčiausio Šravanos mėnesio metu Trišakti Pithame bus atliekama daugybė galingų garbinimo ceremonijų. Šios unikalios ceremonijos pritrauks Motinos Lakšmi galingą dievišką švytėjimą, atnešantį į Motiną Žemę jos gausius palaiminimus visų būtybių naudai. Kiekviena iš aštuonių Lakšmi formų bus garbinama su išmylėtom detalėm, kad jos palaiminimai piltųsi kaip skubanti tyros, nektariškos upės tėkmė.

            Yra daug žodžio „Šri“ reikšmių, tarp kurių vienas yra tiesiog „Lakšmi“. Tam, kad pamaloninti Motiną Lakšmi ir gauti iš jos palaiminimus, šie keturi Penktadieniai Šravanos metu yra patys palankiausi. Tie, kurie su didžiausiu atsidavimu ir pasišventimu garbina Šri Maha Lakšmi šių keturių dienų metu, tikrai gaus jos pačią gailestingiausią malonę. Nors mes paprastai kreipiamės į „Ašta Lakšmes“, arba jos aštuonių rankų pagrindines formas, iš tiesų savo vaikus palaiminti Motina Lakšmi ateina daugybe formų. Vienos svarbiausių iš jų yra:

Šri Maha Lakšmi Devi:

            Tie, kurie gyvena gyvenimą neteisingu būdu ir neseka deramų taisyklių ir potvarkių, gali atgauti savo didybę ir spindesį garbindami Šri Lakšmi Devi per Šravana Masą.

Šri Gadža Lakšmi Devi:

Šri Gadža Lakšmi sėdi ant karališko, didingo balto dramblio. Kai ją garbiname, ji apdovanoja mus neįtikėtina dramblio jėga, kuri simbolizuoja teisingą stiprybę ir galią. Jūs taip pat būsite pamaloninti Lakšmi kala, nuostabiu Lakšmi spinduliavimu.

Šri Mokša Lakšmi Devi:

            Mokša Lakšmi garbinimas panaikina visus prisirišimus ir garbintojui padovanoja mokšą, arba išsilaisvinimą. Išminčiai, tokie kaip Suka ir kiti, taip pat garbino Šri Mokša Lakšmi Devi.

Šri Džaja Lakšmi Devi:

Sėkmė atneša proto ramybę. Šri Džaja Lakšmi Devi savo garbintojams duoda sėkmę visose užmačiose ir malonę su karja sidhi (karya siddhi), bet kokios užduoties sėkmingą baigimą.

Šri Radžja Lakšmi Devi:

Nuostabiausias Šri Radžja Lakšmi palaiminimas, kurį ji dovanoja savo garbintojams,  yra adhikaram, teisės valdyti galią. Šri Radžja Devi garbinimas suteikia vietą, galią, pasididžiavimą ir aukštą bei kilmingą visuomenės gyvenimą. Šis garbinimas taip pat apdovanoja sėkme visoms užmačioms.

Šri Gruha Lakšmi Devi:

            Kai asmuo apsiveda pagal dharmą ir liudijant Dievui, tuomet Šri Gruha Lakšmi Devi įsitaiso jo žmonoje. Taip palaiminta žmona pripildo savo namus meile, geru elgesiu, laiminga energija, kas amžiams palaimina jos šeimą. Tačiau namuose, kuriuose Gruha Lakšmi negyvena, asmuo ras rūpesčius, vienatvę, silpnumą, smurtą, pyktį, nerimą ir turto praradimą. Kai šis asmuo garbina aštuonių rankų Šri Maha Lakšmi Devi formą Šravana Masa metu, tuomet Šri Gruha Lakšmi Devi pripildo jo namus dievišku savo meilės spinduliavimu ir garantuoja asmeniui ramybę ir laimę.

Šri Vira Lakšmi Devi:

            Jei kokie nors priešai jums teikia nepakeliamą agoniją, Šri Vira Lakšmi Devi garbinimas juos susilpnins ir pavers nesėkmingais. Šri Vira Lakšmi Devi yra ne kas kita, o Vaišno Devi, vadovaujanti dievybė Vaišno Devi Šventykloje Džamu (Jammu), nuostabiame šiauriausiame Indijos mieste. Šios Motinos Lakšmi formos garbinimas garantuos staigią fizinę stiprybę ir protinę drąsą.

Šri Lakšmi Devi:

            Kai Šri Adi Šankaračarja garbino Šri Lakšmi Devi su Kanaka Dhara Stotram, lietaus malonės himną, Šri Lakšmi Devi palaimino jį aukso lietumi. Taigi, Šri Lakšmi Devi garbinimas palaimins jus norų išsipildymo lietumi.

Šri Santana Lakšmi Devi:

            Kai jūs garbinate Šri Santana Lakšmi Devi, ji apsaugo jūsų vaikų gerovę. Ji švelniai rūpinsis jūsų vaikais ir palaimins juos augimu ir sėkme.

Šri Dhanja Lakšmi Devi:

Šri Dhanja Lakšmi Devi gyvena savo malone grūduose, vaisiuose ir visose daržovėse. Kada garbinate šią Motinos formą tam, kad panaikintų alkį ir palaimintų maisto gausa jūsų namuose, Deivė palaimins jus savo gausia malone.

Šri Saundarja Lakšmi Devi:

            Šri Saundarja Lakšmi Devi gyvena visuose dekoratyviuose jūsų namų ornamentuose ir palaimina fizinį kūną grožiu, švytėjimu ir dievišku spinduliavimu. Kada garbinate šią Deivę, ji panaikins visas nepalankias jėgas, kurios jus iššaukia ir padarys jūsų veidą švytintį Lakšmi kala, laimingumo švytėjimu.

Šri Bhagja Lakšmi Devi:

            Šešias dienas po kūdikio gimimo Šri Bhagja Lakšmi Devi paima kūdikį ant savo kelių ir ant jo švelnios kaktos užrašo bhagja rekha, arba „geros sėkmės liniją“. Šri Bhagja Lakšmi Devi gali visiškai pakeisti kūdikio likimą nei nulėmė Vidhi, Kūrėjas, perrašydama ją savo bhagja rekha. Deivės garbinimas užtikrins, kad adrištam, nematoma sėkmės energija, jį visuomet sektų.

Šri Suddha Lakšmi Devi:

Šri Suddha Lakšmi Devi  panaikina visas kliūtis tam, kad pasiekti turtą, kuris teisėtai priklauso jums. Ji apipila visokia gausa ir malonė ir palaimina tyrumu. Jūs galite garbinti Deivę ir gauti jos gausią malonę.

Šri Adi Lakšmi Devi:

            Šri Adi Lakšmi Devi yra amžina visos visatos palaikytoja, pati Adi Para Šakti. Ši Para Devata, aukščiausioji Deivė, yra amžinai esanti ir yra virš kūrimo ir išformavimo. Kada jūs turite šios Deivės malonę, jūs esate palaiminti patirti laimingus įvykius, o vargas prie jūsų niekada neprisiartins. Jei šios Šri Lakšmi Devi negarbinsite palankiais Šravana penktadieniais, tuomet prarasite didelę galimybę gauti Šri Lakšmi Devi malonę.

Šri Šanti Lakšmi Devi:

            Žmonės eina dviem kojom- šanti, ramybės, ir ašanti, neramybės. Tie, kurie garbina Šri Lakšmi Devi Šravanos metu, iš Šri Šanti Lakšmi Devi gaus visišką ramybę. Ji panaikina bet kokį pažeidžiamumą arba silpnybę, prastą sveikatą, vidinę sumaištį, ir tuoj pat apipila savo garbintoją savo krupa, savo dievišku gailestingumu.

Šri Vara Lakšmi Devi:

            Varam, arba palaiminimas, yra dieviškoji dovana, kuri įgyjama nesuvokiamu ir visiškai stebinančiu būdu tuo metu, kai jūs galvojate, kad jis niekada nebus įgytas. Šri Vara Lakšmi Devi yra Deivė, kuri suteikia jums tokį palaiminimą, apie kurį niekada nepagalvojote arba neįsivaizdavote. Kada garbinate Šri Vara Lakšmi Devi keturis Šravanos mėnesio penktadienius, tuomet ji palaimins jus visais jūsų trokštamais palaiminimais. Šri Vara Lakšmi Devi garbinimas įgalins jus pasiekti sašvata vidja, amžinas žinias. Su šios Deivės malone net visiškas beraštis gali būti transformuotas į pandit, išmintingą amžinų žinių asmenį.



Vertė Laura Čelo

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą