2011 m. vasario 9 d., trečiadienis

Sarasvati, Mokymosi Deivė

Sarasvati, Mokymosi Deivė
Pagal Stephen Knapp
                 
         Tiesioginė Sarasvati vardo reikšmė yra ta, kuri duoda esminį žinojimą (Sara) apie patį Save (Va). Deivė Sarasvati taip pat laikoma Mokymosi Deive, arba išsimokslinimo, inteligencijos, menų ir įgūdžių Deive. Kadangi ji yra Brahmos, kuris laikomas visų žinių šaltiniu, žmona, Sarasvati pati yra žinios. Todėl daugelis studentų ir net mokslininkų garbina ją ir laukia jos palaiminimo. Ji, dėl to, vaizduojama baltos kompleksijos, graži ir grakšti.

          Ji dažnai vaizduojama sėdinti ant lotoso, kuris simbolizuoja, kad ji yra randama Absoliučios Tiesos patyrime. Taigi, ji ne tik turi žinias, tačiau taip pat Aukščiausios realybės patirtį. Savo rankose ji laiko vinos instrumentą, dešinėje rankoje akšamalą (akshamala) [maldos karoliukai] ir kairėje rankoje pustaką (knygą), kuri simbolizuoja visų mokslų išmanymą. Knygos ar raštų vienoje rankoje laikymas taip pat rodo, kad tik šios žinios gali mus atvesti prie Tiesos. Vina rodo menų mokslų grožį. Kada groja vina, ji suderina protą ir intelektą su savo žiniomis, o todėl ieškotojas gali būti harmonijoje su visata. Maldos karoliukai simbolizuoja visus dvasinius mokslus, kaip meditacija ir džapa (japa)( šventų Dievo vardų giedojimas), ir, laikomi dešinėje rankoje, kad tai yra svarbiau nei pasaulietiniai mokslai laikomi knygoje kairėje rankoje. Jos keturios rankos simbolizuoja neribotą jėgą visomis keturiomis kryptimis. Ji taip pat simbolizuoja kūrybiškumą, arba jėgos ir inteligencijos kombinaciją kūrybiškumo pagrindu.

          Jos vardas tiesiogiai reiškia ta, kuri teka, gali būti pritaikytas minčių, žodžių, arba upės tekėjimui. Ji yra Rig-vedos upės deivė. Jos kiti vardai yra Sarada (esmės suteikėja), Brahmi (Brahmos žmona), Mahavidja (aukščiausių žinių saugotoja), Bharati (iškalba), Maha- vidja (transedentinės žinios), Arja (kilnioji), Maha- vani (transedentinis žodis), Kamadhenu (kaip norus pildanti karvė), Dhanešvari (turto dievybė), Vagišvari (kalbos valdovė). Tai per kalbą žinios manifestuojasi į veiksmą. Tai per ją apsireiškia kalba ir raštas.

          Kartais ji rodoma penkiais veidais ir aštuoniomis rankomis, simbolizuojančiomis jos papildomas galias. Kiti objektai, kuriuos ji gali laikyti gali būti paša (kilpa), anukuša (yla), čakra (diskas), padma (lotosas), trišula (trišakis) ir šankha (kriauklė). Kartais ji matoma jojanti ant gulbės, jos vyro Brahmos nešėjos. Kartais ji matoma jojanti ant povo, arba sėdinti šalia jo. Povas simbolizuoja pasaulinį grožį, kuris gali atitraukti nuo dvasinių troškimų. Gulbė rodo išminties ir žinių įgijimą dėl jos sugebėjimo atskirti pieną nuo vandens kai valgo, o todėl siekia tik pieno.

          Sarasvati taip pat yra šakti, arba jėga ir Brahmos, antrinio pasaulio kūrėjo, žmona. Taigi, ji taip pat laikoma ir visos visatos motina. Tokiu būdu ji siejama su vaisingumu.




Vertė Laura Čelo

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą