2011 m. vasario 8 d., antradienis

Šrimati Radharani


Šrimati Radharani
Pagal Stephen Knapp


Šrimati Radharani yra Aukščiausioji Deivė. Ji dažniausiai matoma su Dievu Krišna. Aprašymuose Ji yra Vyriausia Bendražygė ir atsidavusioji Dievui Krišnai, o taip pat Aukščiausia iš visų Deivė. Jos vardas reiškia ‚Ji yra nuostabiausia Dievo Krišnos garbintoja‘. Taip pat ji yra Dievo Krišnos energijos ekspansija. Kadangi Ji yra Krišnos tęsinys, Ji yra Dievo moteriškasis aspektas. Todėl Gaudija Vaišnava tradicijoje Dievas yra vyras ir moteris. Jie yra Viena, tačiau Krišna pasidalina į du- Save ir Radharani- dieviškosios meilės žaidimams. Jei jie liktų Vienetu, tuomet nebūtų santykių, nebūtų žaidimų ir nebūtų dinaminio meilės apsikeitimo. (Caitanya-caritamrita, Adi-lila, 4.55-56) Iš tiesų, jei mes liktume sujungti ar susijungę į vieną jėgą ar šviesą, tuomet nebūtų jokio poreikio kam nors. Tikrai nebūtų poreikio materialiai manifestacijai, kad galybei sąlygotų sielų paruošti siekimo patenkinti savo jusles, protus, emocijas, savęs išreiškimo troškimus, intelektinių siekių ir t.t. būdus.

Taigi, panašiai dvasinis pasaulis yra manifestacija, kurioje sielos turi galimybę įsitraukti į daugybę, pilnų dvasinės įvairovės, meilės santykių žaidimų be visokių kliūčių, kurias mes randame materialiame pasaulyje. Vienintelis skirtumas yra tai, kad dvasinis pasaulis centruojamas apie Aukščiausiąją Asmenybę. O Aukščiausioji Asmenybė išplėtė Save į Radharani aukščiausių meilės santykių, kuriuose Jiems labai daug kas asistuoja, parodymui.

Brihad- Gautamija Tantroje Radharani aprašoma sekančiai:
devi krishna-mayi prokta
radhika para-devata
sarva-lakshmi-mayi sarva
kantih sammohini para

            “Transedentinė deivė Šrimati Radharani yra tiesioginė Dievo Šri Krišnos kopija. Ji yra centrinė figūra visoms sėkmės ar likimo deivėms. Ji turi visą patrauklumą patraukti visus traukiančią Dieviškąją Asmenybę. Ji yra pirminė vidinė Dievo potencija.“

            Paaiškinimui, Šrimati Radharani taip pat yra visų kitų deivių, kurios yra Jos ekspansijos, šaltinis. Taip kaip Dievas Krišna yra visų kitų Dieviškųjų ekspansijų ir inkarnacijų šaltinis, Radharani yra visų kitų Dievo energijų, šaktų (shaktis) arba deivių, ekspansijų šaltinis. Taigi, Višnu, Rama ir net Šiva, visi yra Aukščiausiosios Būtybės ekspansijos, ir panašiai Lakšmi, Sita ir net Durga, visos yra Aukščiausios Moteriškosios Dievo formos Radharani ekspansijos.

            Yra aiškinama, kad numylėtoji Dievo Krišnos palydovė yra iš trijų tipų, o konkrečiai sėkmės deivių Lakšmių, Jo karalienių ir Vradžos piemenaičių, vadinamų gopėmis.  Visos jos kilę iš Radharani. Lakšmės yra dalinės Radharani manifestacijos, arba plenarinės dalys, o Vaikunthos ir Dvarakos karalienės yra Jos atspindžiai. Vradža- devės, arba gopės, yra Jos ekspansijos ir padeda išplėsti rasą arba dieviškuosius meilės žaidimus. Tarp jų yra skirtingos grupės, kurios turi įvairius jausmus ir nuotaikas, kurios padeda Dievui Krišnai ragauti rasa šokio ir kitų žaidimų saldumą. (Cc.Adi-lila. 4. 75-81)

            „Tarp Vrindavanos gopių Šrimati Radharani ir kita gopė laikomos vyriausiomis. Tačiau, kada lyginame gopes, pasirodo, kad Šrimati Radharani yra svarbiausia, nes Jos tikrieji bruožai išreiškia aukščiausią meilės ekstazę. Meilės ekstazė, kurią patiria Šrimati Radharani negali būti palyginta su kitų gopių patiriama ekstaze.“ (Šrila Rupa Gosvami Ujjvala-nilamani 4.3  )

            Radharani turi daug vardų, priklausančių nuo Jos savybių ir charakteristikų. Keletas žinomų Radharani vardų yra Govinda- anandi- Ta, kuri suteikia Govindai [Krišnai] malonumą; Govinda- mohini- Ta, kuri mistifikuoja Govindą; Govinda- sarvasa- visa Dieve Govindoje; Širomani (Shiromani) Sarva- kanta- brangiausias brangakmenis tarp Dievo Krišnos palydovių; Krišnamaji (Krishnamayi)- Ta, kuri mato Krišną viduje ir išorėje. Puranose Ji taip pat vadinama Radhika, nes jos Dievo garbinimas [aradhana] susideda iš Jo troškimų pildymo. Aradhana yra Radharani vardo šaknis, kuri rodo tą, kuri pranoksta Dievo garbinime. Ji taip pat vadinama Sarva-Lakšmi, sėkmės deivių pirminiu šaltiniu. Tai taip pat reiškia, kad Ji yra aukščiausia Dievo Krišnos energija ir simbolizuoja Jo šešias malones, kurios apima šlovę, sėkmę, turtą, stiprybę, turtą, žinias ir atsiskyrimą. Taip pat ji žinoma kaip Sarva- kanti, kas rodo, kad jos kūne ilsisi visas grožis ir žavesys, o kitų Lakšmių grožis kyla iš Jos. Tai taip pat reiškia, kad visi Dievo Krišnos troškimai ilsisi Joje. Kaip Dievas Krišna Savo grožiu ir žavesiu užburia pasaulį, taip Šri Radha užburia Jį. Todėl ji yra Aukščiausioji Deivė. Šri Radha yra pilnos jėgos, o Dievas Krišna yra pilnos jėgos savininkas. (Cc.Adi-lila, 4.82, 84, 87-96) Tad jiedu nėra skirtingi, kaip saulės šviesa nesiskiria nuo saulės, arba energija nesiskiria nuo energijos šaltinio.

            Tokiu būdu, be Radhos nėra prasmės Krišnai ir be Krišnos nėra prasmės Radhai. Todėl Vaišnavų tradicijoje mes visada pirmiausia pagerbiame Dievo vidinę energiją Radhos formoje, o po to Dievą. Į Juos kreipiamas arba Radha- Krišna, arba kitais vardais, kaip Sita- Rama, Lakšmi- Narajana ir kt. Radha ir Krišna yra viena, tačiau, kai Dievas nori mėgautis, Jis manifestuoja save kaip Radharani. Kitaip nėra energijos, kurioje Krišna galėtų pasiekti malonumą ne Savyje.

            Tam, kad suprasti Jį per Radhos, arba hladini- šakti, veikimą, Dievas manifestuoja Save į Dievą Čaitanją (Chaitanya), kuris yra Dievas Krišna, tačiau su ypatingai puikiomis Radharanės meilės Dievui Krišnai emocijomis. Taip yra todėl, kad Dievas priima atsidavusiojo vietą ir emocijas tam, kad pilnai paragauti Savo paties saldumo.

            Taip pat yra rašoma, kad Dievo meilės potencija yra vadinama hladini, Dievo malonumo potencija. Kada Dievas nori pasimėgauti malonumais, jis parodo Savo paties dvasinę potenciją, žinomą kaip hladini. O šios meilės esmė yra emocija, vadinama bhava. Aukščiausias šios emocijos išvystymas yra mahabhava, arba didžioji bhava. Mahabhava yra pilna malonumo potencijos, ir tai yra aukščiausios meilės Dievui Krišnos rodymas. Šri Radharani yra tos  mahabhavoje randamos transedentinės sąmonės įsikūnijimas. Jos protas, jausmai ir kūnas yra persismelkę aukščiausia meile Krišnai. Ji tokia pat dvasinga, kaip pats Dievas. Iš tiesų, būdama hladini- šakti,  suteikiančios Dievui malonumą energijos, personifikacija, Ji yra vienintelis Dievo malonumo šaltinis. Ši malonumo potencija manifestuojasi dvasiškai kaip Radharani tokiu būdu, kad pritraukia net Dievą Krišną. Jis nejaučia jokio malonumo materijoje. Dievas net negali mėgautis niekuo, kas mažiau dvasinga nei Jis. Todėl Radha ir Krišna yra identiški. Tuomet Ji išplečia Save į skirtingas formas, žinomas kaip Lalita, Visakha ir kitas Jos slaptas drauges, kurios padidina dieviškos meilės nuotaikas. Tačiau būdama Dievo hladni ypatybe, Ji taip pat yra galutinis visos žmonių laimės šaltinis. Kitais žodžiais tariant, viskas, kas suteikia malonumą ir laimę dvasiniame ir materialiame pasauliuose, yra dėl Jos ir energijos, kuri iš Jos spinduliuoja. (Cc.Adi-lila.4.68-72) Ta pati malonumo potencija išsiplečia ir pasklinda per dvasinius pasaulius, o tada nusileidžia į materialųjį pasaulį daugybe laimės formų, kurias gali jausti sąlygotos sielos, nors gali būti vadinamos skirtingais pavadinimais ir įvairiais būdais. Kadangi mes visi esame Dievo dalelės, mes taip pat turime šią malonumo potenciją savyje minutės laipsniu. Tačiau mes stengiamės mėgautis materialiu pasauliu. Todėl mes kaip žiežirbos, kurios gęsta, nes palikome savo vietą, kuri liepsnoja Dievo Krišnos draugijos ugnyje.

             Hare Krišna mantra taip pat nukreipia asmens dėmesį ir atsidavimą į Radhą ir į Krišną. Radha yra taip pat žinoma, kaip Motina Hara, kuri yra Hare vardas garsinėje mantros formoje. Taigi, giedodami Hare Krišna, mes pirmiausia prisiartiname prie Dievo vidinės potencijos ir prašome Radhos „prašome, įtrauk mus  į tarnystę Dievui Krišnai“. Koncentracija į Krišną per Jo vardus yra viena iš tarnystės formų. Kitais žodžiais tariant, būtent per Radhą asmuo gali lengviau pasiekti Krišną ir tarnystę Dievui Krišnai. Tai yra lengvata siekiant Dievo Krišnos per Radharani.

            Radharanės grožio aprašymai yra nuostabiai poetiški ir vaizdingi. Iš tiesų Vrindavanos gyventojams daugiau rūpi Radharani, nei Dievas Krišna. Jie žino, kad Radha gali atvesti pas Krišną. Ji taip pat yra užjaučiančioji Dievo prigimtis, o todėl lengviau prieinama nei einant tiesiogiai prie Dievo Krišnos. Kai skaitome šiuos Radhos aprašymus, nenuostabu, kad jie visi atsidavę Jai. Pavyzdžiui, aiškinama, kad Šrimati Radharani turi beribes transedentines savybes, kurių dvidešimt penkios yra pagrindinės. Jos apima: 1) Ji labai miela. 2) Ji visuomet jaunatviškai gaivi. 3) Jos akys nerimastingos. 4) Ji skaisčiai šypsosi. 5) Ji turi gražias, laimingas linijas. 6) Ji daro Krišną laimingu Savo kūno aromatu. 7) Ji yra dainavimo ekspertė. 8) Jos iškalba yra žavi. 9) Ji yra juokų ekspertė ir maloniai kalba. 10) Ji yra labai kukli ir romi. 11) Ji visuomet kupina gailestingumo. 12) Ji yra sumani. 13) Ji yra savo pareigų atlikimo ekspertė. 14) Ji yra drovi. 15) Ji visuomet pagarbi. 16) Ji visuomet yra rami. 17) Ji visuomet rimta. 18) Ji mėgavimosi gyvenimu ekspertė. 19) Ji yra aukščiausiame ekstatinės meilės lygyje. 20) Ji yra meilės reikalų Gokuloje  rezervuaras. 21) Ji yra žymiausia iš nuolankiųjų garbintojų. 22) Ji yra labai švelni su vyresniais žmonėmis. 23) Ji yra labai paklusni Savo draugų meilei. 24) Ji yra vyriausioji gopė. 25) Ji visuomet kontoliuoja Krišną. Trumpai tariant, Ji turi beribes transedentines savybes, kurias turi ir Krišna. (Ujjvala-nilamani, Sri-radha-prakarana 11- 15)

            Apibūdinant Šritmati Radharani, Rupos Gosvami Vidagdha-madhavoje (1.32) taip pat sakoma: „Šrimati Radharani akių grožis smarkiai užgožia naujai išaugusio žydrojo lotoso žiedo grožį, o Jos veido grožis pranoksta viso miško pilnai prasiskleidusių lotosų grožį. Jos kūniškas žavesys atrodo net auksui sukelia skausmingą situaciją. Todėl nuostabus, beprecedentinis Šrimati Radharani grožis žadina Vrindavaną.“

            „Nors mėnulio spinduliavimas yra įstabus naktį, tačiau dieną, jis išnyksta. Panašiai, nors lotosas yra gražus dienos metu, naktį jis susiskleidžia. Tačiau, O Mano drauge, Mano brangiausia Šrimati Radharani visuomet skaisti ir graži- ir dieną, ir naktį. Todėl, su kuo aš galėčiau palyginti Jos veidą?“ (Vidagdha-madhava 5.20)

            „Kada Šrimati Radharani šypsosi, džiaugsmo bangos užlieja Jos skruostus, o Jos antakių linkis šoka kaip Kupidono lankas. Jos grakštumas yra toks užburiantis, lyg šokančios kamanės, nestabiliai judančios dėl intoksikacijos. Ši bitė nukando menturį nuo Mano širdies“. (Vidagdha-madhava 2.51)

            Yra daug daugiau žinių apie Šrimati Radharani, tačiau šito turėtų šiam kartui užtekti. Taigi, dvasiniai dieviškos meilės apsikeitimai tarp Radhos ir Krišnos yra Dievo vidinės energijos apraiška, ir yra labai konfidenciali ir sunkiai suprantama. Joks materialistas negali pradėti suprasti šios santykių tarp Radharani ir Dievo Krišnos temos. Tačiau, kuo labiau mes žadiname mūsų vidinę miegančią meilę Dievui, kas yra natūrali visiškai pabudusios sielos būsena, tuo labiau galime suprasti ir netgi įsilieti į šios dvasinės meilės mainus.


Vertė Laura Čelo

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą