2011 m. kovo 11 d., penktadienis

Aštuonios Pagrindinės Gopės (Asta Sakhis)

Gopės

        Sadhana siddha gopės, tokios kaip Dandakaranja išminčiai ir kiti tobuli garbintojai tampa gopėmis įsitraukdami į atsidavimo tarnystę. Nitja- siddhas (nitya priyra) gopės, tokios kaip Radharani arba Čandravali, yra amžinai laisvos gopės.
            „Šrimati Radharani ir Krišnos žaidimai yra save- spinduliuojantys. Jie yra personifikuota laimė, beribė ir visagalė. Tačiau net dvasinis šių žaidimų humoras yra neišbaigtas be gopių, asmeninių Viešpaties draugių. Be gopių šie Krišnos ir Radhos žaidimai negali būti puoselėjami.“ (Caitanya Caritamrita Madhya 8.203)
            „Asmeninės Radharani draugės, Vradžos gopi mergelės, yra tiesioginės Jos kūno ekspansijos. Šios Šrimati Radharani ekspansijos reikalingos padidinti Šri Krišnos malonumo potencijai. Jų transedentiniai meilės mainai yra itin aukštos kokybės meilės ryšiai Vrindavanos žaidimuose. Šrimati Radharani asmeninio kūno ekspansijomis padeda Dievui Krišnai ragauti rasa-šokio ir kitų panašių užsiėmimų.“ (Caitanya Caritamrita Adi 4.81 turinys)
            „Visos kitos gopės padeda padidinti Krišnos džiaugsmą žaidimuose su Radharani. Gopės veikia kaip Jų abipusio džiaugsmo instrumentai.“ (Caitanya Caritamrita Adi 4.217)
Aštuonios Pagrindinės Gopės (Asta Sakhis)
            Šis aštuonetas yra visų kitų gopių lyderės. Jos visuomet tarnauja Radhai bandydamos jai įtikti. Rupa Gosvami aprašo aštuonių pagrindinių gopių savybes Radha Krishna Ganodesa Dipika‘oje.
1.Lalita Sakhi
2. Višakha Sakhi
3. Čampakalata Sakhi
4. Čitra Sakhi
5. Tungavidya Sakhi
6. Indulekha Sakhi
7. Rangadevi Sakhi
8. Sudevi Sakhi
Čandravali  yra Šrimati Radharani pagrindinė varžovė Krišnos dėmesiui gauti. Šrimati Radharani yra jos pusseserė.  Čandravali yra Čandrabhanu duktė, kurio brolis yra Vrišabhanu. Ji gyveno Sakhi Sthali kaimelyje netoli Govardhana Kalnos su savo vyru Govardhana Malla.
Iš šimtų tūkstančių kitų gopių, aštuonios yra laikomos iškiliausiomis. Jos yra: Radharani, Čandravali, Lalita, Višakha, Padma, Bhadra, Saibja and Šjama. Iš jų dvi, Radharani ir Čandravali, laikomos brangiausiomis. O iš šių dviejų Radharani yra brangiausia Krišnai.
Lalita Sakhi
Iš aštuonių sakhių (pagrindinių gopių) Lalita devi yra pagrindinė sakhi. Ji yra 27 dienom vyresnė nei Šrimati Radharani. Ji yra geriausių aštuonių gopių lyderė. Ji nuolatinė Radharani draugė ir pasekėja.
Ji yra brangi Šrimati Radharani draugė. Ji yra prieštaringos ir karštakošiškos prigimties. Jos kompleksija yra šviesiai geltona. Jos drabužiai yra povo plunksnų spalvos. Ji yra Rahos ir Krišnos susitikimų organizavimo ir jų santuokinių barnių ekspertė.
Šiauriniame Ananga-sukhada Kundža žiedlapyje  yra nuostabi kundža padengta įvairiomis gėlėmis ir medžiais. Ši vieta žinoma kaip Lalitananda Kundža ir yra žaibo spalvos. Ten gyvena mieloji Lalita Sakhi. Ji yra garbinama dangiškais ornamentais ir personifikuoja bhavos tipą, žinomą kaip khandita. Ji ir Šri Krišna yra labai, labai vienas kitam brangūs, o jos tarnystė yra atnešti Jam kamparą ir tambulą.
Jos motina yra Saradi Devi, o jos tėvas yra Višoka. Jos vyras yra Bhairava, kuris yra Govardhana Malla, Čandravali vyro, draugas.
Lalitos sahhių grupės vadovės yra Ratnarekha (Ratnaprabha), Ratikala, Subhadra, Čandrarekhika (Bhadrarekhika), Sumukhi, Dhanistha, Kalahamsi ir Kalapini.
Višakha Sakhi
Ji yra antroji svarbiausia gopė iš aštuonių pagrindinių gopių. Jos atributai labai panašūs į Lalita Devi. Ji gimė tuo pačiu metu kaip ir Radharani. Jos kompleksija yra kaip žaibo, o jos drabužiai dekoruoti žvaigždėmis. Ji nešioja žinutes tarp Radhos ir Krišnos, ir yra didžiausia žinučių perdavimo ekspertė. Višakha yra labai brangi Šri Krišnai, o jos turima bhava yra žinoma kaip svadhina-bhartrka. Jos tarnystė yra rengimas ir dekoravimas.
Jos tėvas yra Pavana, motina Dakšina, o jos vyras yra Vahika. Ji yra, sakoma, iš Kamai kaimelio.
Šri Visakhos jutha vadovaujančios sakhės yra Malati, Madhavi, Čandrarekha, Subhanana, Kundžari, Harini, Surabhi ir Čapala.

Čampakalata Sakhi
Ji yra viena diena jaunesnė nei Radharani. Jos kompleksija yra kaip geltonosios Čampakos gėlės, o jos drabužiai yra mėlynojo kėkšto spalvos. Ji yra logiško įtikinimo ir diplomatijos ekspertė, įgudusi Radhos priešininkių prieštarautoja. Ji yra saldumynų kepimo ir dailiosios keramikos ekspertė.
Ant pietinio Madana-sukhada Kundža žiedlapio yra Kamalata Kundža, Šri Krišnos numylėtosios Šri Čampakalatos namai. Ši ypatingai palaiminga kundža yra lydyto aukso spalvos. Čampakalata, kuri labai myli Krišną, personifikuoja najika stadiją, žinomą kaip vasaka-sijja. Jos prigimtis yra vama-mdja, o jos tarnystė yra siūlyti brangakmenių vėrinius ir vėduoti su camara.
Jos tėvas yra Arama, motina Batika, o jos vyras yra Čandakša. Ji, sakoma, iš Sunthera kaimelio.
Čampakalatos jutha vadovaujančios gopės yra Kurangaksi, Šuračita, Mandali, Manimandana, Čandika, Čandralatika, Kandukaksi and Šumandira.
Čitra Sakhi
Ji  26 dienom vyresnė nei Radharani. Ji yra raudonos kaip kumkum kompleksijos ir dėvi krištolo spalvos drabužius. Čitra gali skaityti tarp eilučių ir suprasti autoriaus užslėptas mintis. Ji yra švelnios natūros ir šafrano kompleksijos. Ji yra įgudusi virėja ir gali padaryti daug įvairių nektaro gėrimų. Ji mokėsi astronomijos ir astrologijos ir yra įgudusi sodininkė. Ji daro girliandas. Čitra- devi yra grojimo su užpildytais įvairiu vandens lygmeniu puodais, o taip pat ji gerai išmano teorinę ir praktinę gyvūnų globos veiklą.
Jos tėvo vardas yra Čatura, Motina Čarvika, o jos vyras Pithara. Ji, sakoma, iš Čiksoli kaimelio, kuris yra 1½ km į pietvakarius nuo Varsanos.
Čitra-devi yra renkančių transedentines žoleles gopių lyderė. Šri Čitra jutha vadovaujančios gopės yra Rasalika, Tilakini, Šaurasen, Šugandhika, Vamani, Vamanajana, Nagari ir Nagavallika.
Tungavidja Sakhi
Ji yra 15 dienų jaunesnė nei Šrimati Radharani. Ji yra kumkum spalvos ir dėvi baltus drabužius. Ji mokinosi aštuoniolikos Vedų žinių šakų. Ji yra nuostabi muzikos mokytoja, marga stiliaus dainavimo ir grojimo vina ekspertė. Ji labai atsidavusi savo šokio ir dainos tarnystei. Taip pat ji gerai išsimokslinusi rasa-šastroje (rasa- sastra) (transedentinis apsvaigimas), gerai išmano niti-šastrą (niti- sastra) (moralė), dramą, literatūrą ir visus kitus menus ir mokslus. Tungavidja yra Radhos ir Krišnos susitikimų organizavimo ekspertė. Ji labai myli Šri Krišną ir visiškai Juo tiki. Pilna šios prema troškimo ji parodo bhavą, žinomą kaip vipralabdhatva.
Ant vakarinio Madana- sukhanda Kundža žiedlapio yra ypatingai graži, tamsiai raudonos spalvos Tungavidjananda Kundža, kurioje gyvena Šri Tungavidja Sakhi. Gaura- liloje ji pasirodo kaip Šri Vakešvara Pandita.
Tungavidja gimtinė, sakoma, yra Dabharo (Damala) kaimas. Jos tėvas yra Pauškara, Motina Medha, o jos vyras yra Bališa.
Būdama karšto būdo ir apsimetimo eksperte, Tungavidja yra viena iš gopių lyderių. Kelios Tungavidjos jutha sakhės yra Mandžumedha, Šumadhura, Šumadhja, Madhureksana, Tanu madhja, Madhusjanda, Gunačuda ir Varangada. Šios gopės yra geriausios šokėjos. Jos yra mrdangos grojimo ir dainavimo rečitalio salėse profesionalės. Labiausiai jos užsiėmusios vandens iš Vrndavanos šaltinių sėmimu.  Aštuonios pasiuntinės gopės, kurių vedlė yra Madžumedha-devi, labiausiai patikimos ruošiant politines sąjungas (danhi) ir pirmosios diplomatinės manevruotojos Radhos ir Krišnos tarpusavio politikos mene.
Indulekha Sakhi
Ji yra trimis dienomis  jaunesnė Šrimati Radharani. Ji yra įdegusios kompleksijos ir dėvi granato spalvos drabužius. Ji rodo savo karštą būdą ir priešingą prigimtį. Ji nešioja žinutes, kurios sąlygoja Radhos ir Krišnos vienas kitam trauką ir ji žino Radhos ir Krišnos konfidencialias paslaptis. Taip pat ji žino mantrų mokslą Naga- šastrą, kuris moko įvairių gyvačių kerėjimo būdų. Ji žino chiromantijos (Šamudraka- šastra), brangakmenių, karolių vėrimo, dantų puošimo raudonomis substancijomis ir įvairaus audinių audimo mokslus.
Ant pietinio Madana-sukhada Kundža žiedlapio yra auksinės spalvos Purnendu Kundža, kurioje gyvena Šri Indulekha. Gaura- liloje ji pasirodo kaip Vasu Ramananda.
Jos tėvo vardas yra Sagara, motina, Bela, o jos vyras yra Durbala. Ji, sakoma, yra iš Andžanak kaimo.
Šri Indulekhos yutha vadovaujančios gopės yra Tungabhadra, Čitralekha, Šurangi, Rangavatika, Mangala, Šuvičitrangi, Modini ir Madana. Grupei vadovaujanti gopė Tungabhadra-devi yra Indulekha draugė ir kaimynė. Tarp šių gopių yra Palindhika-devi vadovaujama grupė, kuri veikia kaip Dieviškosios poros pasiuntiniai.
Rangadevi Sakhi
Ji yra septyniom dienom jaunesnė nei Šrimati Radharani. Jos kompleksija panaši į lotoso kuokelio atspalvį, ir ji dėvi rožinės spalvos drabužius. Ji turi „bama“, priešingą ir karšto būdo prigimtį, o asmeninė savybės yra panašios į Čampakalatos. Ji Krišnos akivaizdoje juokauja su Radha ir yra lyg didelis koketiškų žodžių ir gestų okeanas. Iš šešių diplomatijos veiksmų ji yra ekspertė ketvirtame: kantriai laukia kito priešo žingsnio. Taip pat ji yra nuostabi logikė, o dėl jos ankstesnių askezių, ji žino mantrą, kuri pritraukia Krišną.
Vadovaujančios Šri Rangadevi jutha gopės yra Kalakanthi, Šašikala, Kamala, Prema Mandžari, Madhavi, Madhura, Kamalata ir Kandarpa-sundari. Kalakanti-devi yra aštuonių labiausiai svarbių Ranga-devi draugių lyderė.  Šios draugės yra kvepalų naudojimo, aromatinių smilkalų deginimo, anglių nešiojimo žiemos metu ir Dieviškosios poros vėdavimo vasaros metu ekspertės. Ranga-devi draugės gali kontroliuoti liūtus, elnius ir kitus miško laukinius gyvūnus.
Sudevi Sakhi
Ji labai panaši į Šrimati Radharani ir dažnai priimama kaip Jos sesuo. Ji turi auksinę kompleksiją ir dėvi koralų spalvos drabužius. Ji yra visuomet šalia Radharani ir tvarko jos plaukus, dekoruoja Jos akis ir Ją masažuoja. Ji papūgų dresavimo, masažo su aliejais, ženklų skaitymo ir sofų dekoravimo ekspertė.
Ant Madanananda Kundža šiaurės vakarų žiedlapio yra graži smaragdo spalvos Vasanta- sukhada Kundža, Šri sudevi gyvenama vieta. Gaura-liloje ji pasirodo kaip Šri Vasudeva Ghoša.
Jos tėvo vardas Rangasara, o motina Karuna. Ji, sakoma, iš Badžeros kaimo. Rangadevi yra jos dvynė sesuo.
      Šri Sudevi jutha vadovaujančios gopės yra Kaveri, Čarukavari, Šukeši, Mandžukesika, Harahira, Harakanthi, Haravalli ir  Manohara. Kaveri-devi ir kitos Sudevi draugės yra lapų spjaudyklių gaminimo, grojimo varpeliais ir sofų dekoravimo ekspertės. Joms patikėta puošti Dieviškosios poros sėdimą vietą. Sudevi draugės veikia kaip protingos seklės, įvairiais būdais apsimesdamos ir vaikštančios tarp Čandravali draugių tam, kad sužinoti jų paslaptis. Sudevi draugės yra Vrndavanos miškų dievybių draugės ir joms patikėta saugoti miško paukščius ir bites.
Ananga Mandžari
Ji jaunesnė Šrimti Radharani sesuo. Ji sekioja seserį kaip šešėlis. Jai trylika metų, o jos kompleksija auksinė. Ji dėvi mėlyno lotoso spalvos drabužius. Ji tarnauja kaip tarnaitė mandžari ir kaip gopių grupės lyderė. Ananga Mandžari yra Balaramos ekspansija tarnauti Krišnai intymiuose santuokiniuose žaidimuose.
Mandžari
Mandžarės yra 10-14 metų, kas yra keletu metų jaunesnės nei Šrimati Radharani. Mandžarės tiesiogiai su Krišna nesisieja. Vienintelis jų tikslas yra sujungti Radhą ir Krišną ir suteikia įvairių rūšių patarnavimus. Šeši Gosvamiai turi mandžari formas. Šri Rupa Mandžari (Rupa Gosvami) yra tiesiogiai pavaldi Lalita sakhi, kuri prižiūri tūkstančius mandžari.
„Labai sunku paaiškinti mandžarių santykius su Krišna, nes jos netrokšta susijungti su Krišna arba mėgautis jo asmenybe. Vietoj to, jos visuomet pasiruošusios padėti Radharani bendravime su Krišna. Jų švelnus prisirišimas Krišnai ir Radharani yra toks tyras, kad jos paprasčiausiai patenkintos, jei Radha ir Krišna yra kartu. Iš tiesų jų transedentinis malonumas yra žiūrėjimas į Krišną ir Radhą sąjungoje. Tikroji Radharani forma yra tokia, kaip Krišnos medį apglėbusio vijoklio, o Bradžos mergelės, Radharani draugės, yra lyg to vijoklio lapai ir žiedai. (Viešpaties Čaitanjos mokymai)
Aštuonios pagrindinės mandžari yra Rupa Mandžari, Rati Mandžari, Rasa Mandžari, Labanga Mandžari, Guna Mandžari, Mandžulali Mandžari, Kasturi Mandžari, Vilasa Mandžari.


Vertė Laura Čelo

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą